Bilişim Panomuz

Bilişim Panomuz

28.10.2022 210

Okulumuzda Code Week haftası dolayısıyla öğrencileri teknoloji bağımlılığı ile ilgili bilgilendirmek için bilişim panosu hazırladık. Peki nedir tekonoloji bağımlılığı?

 

 

Teknoloji bağımlılığı nedir?

 

Teknoloji ve internetin bilinçli olmayan, kontrolsüz bir şekilde kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan davranışsal bağımlılıklar; oyun oynama bozukluğu, kumar oynama bozukluğu, sosyal medyanın ve akıllı telefonun aşırı kullanımı gibi bağımlılık yapıcı alt davranışlarla kendini gösteren bağımlılık türü teknoloji bağımlılığı olarak tanımlanır.( https://www.yesilay.org.tr)

 

Teknoloji bağımlılığı dört başlık altında incelenmektedir:

 

1.    İnternetbağımlılığı

2.    Oyunbağımlılığı

3.    Sosyal medyabağımlılığı

4.    Akıllı telefonbağımlılığı

 

Ancak aklımıza ilk gelen oyun ve sosyal medya bağımlılığıdır. Bu durumun bağımlılık olarak nitelendirilebilmesi için bazı ölçütleri karşılaması gerekir:

 

1.    Oyun oynamadığında yoksunluk belirtileriningörülmesi

2.    İstediği heyecanı duymak için giderek artan süreyle oyun oynamagereksinimi

3.    Defalarca denemesine rağmen oyunu bırakma veya azaltma çabasının başarısızolması

4.    Oyun dışında diğer aktivitelere ilgininazalması

5.    Psikososyal problemleri olduğunu bilmesine rağmen giderek artan oyun oynamadavranışı

sergilemektedir.

6.    Oyunu problemlerden kaçış olarak görmektedir.

7.    Oyun oynadığını gizlemek u konuda başkalarına yalansöylemek.

8.    İş, akademi ve sosyal başarıda düşüş.(DSM-V tanıkriterleri.)

 

 

 

Teknoloji bağımlılığı; insan-makine etkileşimini içeren ve kimyasal olmayan (davranışsal) bağımlılıklar olarak tanımlanır. Teknolojik bağımlılığı, Temel belirtileri dikkat çekme (salience), duygudurum

değişikliği (mood modification), tolerans, geri çekilme(withdrawal symptoms), çatışma (conflict) nüksetme (relapse) olarak tanımlamıştır. (Griffiths, 1999)

 

 

DİKKAT ÇEKME:

Belirli bir davranışın kişinin yaşamında en önemli hale gelir. Zihnini devamlı meşgul eden, yapmak için şiddetli arzu duyulan sosyal hayatının bozan bir hal alır. İnternette çevrimiçi olmadıkları zaman bir sonraki çevrimiçi olacakları zamanı düşünmektedirler.

DUYGU DURUM DEĞİŞİKLİĞİ:

Teknoloji araçlarını kullandığında duygusal olarak iyi hissetmeyi yaşamaktır. Bir basa çıkma stratejisi olarak görülebilir. İnternete bağlandıklarında duygusal olarak bir canlanma olmaktadır. Ya da saatlerce çevrimiçi kaldıklarında kaçma ya da kayıtsız kalmanın sakinleştirici etkisini hissederler.

TOLERANS:

Aynı etkiyi göstermesi için belirli aktivitelerin miktarındaki artma sürecidir. İnternet kullanıcısının başlangıçta daha az sürede elde ettiği keyfi elde edebilmesi için çevrimiçi kaldığı süreyi arttırması gerekmektedir.

GERİ ÇEKİLME BELİRTİLERİ:

Teknoloji Araçlarını kullanamadıklarında ya da aniden kesildiğinde hoş olmayan duygular ya da fiziksel etkiler ortaya çıkar. İnternet kullanıcısı çevrimiçi olması engellendiğinde, titreme, karamsarlık ve sinirlilik yasayabilir.

ÇATIŞMA:

Bağımlı kişinin kişilerarası ilişkileri, iş, sosyal yaşamı, hobileri gibi çeşitli aktivitelerle ilgili yaşadığı içsel çatışmalarına işaret eder.

NÜKSETME: Bırakılan bir teknoloji aracını aşırı kullanılma davranışının tekrar oluşması eğilimidir. Yıllar süren kontrolden sonra tekrar biçimliliğin en üst düzeyine

dönülmesidir. (https://www.bireyailecocuk.com/icerik/onemli-bir-aile-sorunu-teknoloji-bagimliligi-2)

 

Dr. Mark Griffith Yaptığı Bir Araştırmada Verdiği "En Önemli On Uyarı Sinyali:

 

 

•  Kısa bir süre geçirmek istediğiniz olduğunuz halde, bilgi aramak için saatler harcadığınızı fark ediyorsanız,

•  Çalışma arkadaşlarınıza, arkadaşlarınıza ya da eşinize bilgisayar başında geçirdiğiniz zamanla ilgili yalansöylüyorsanız,

•  Monitörün başında her oturuşta saatlerce kaldığınız için fiziksel sorunlardanmustaripseniz,

•  Sürekli olarak bir sonraki İnternet oturumunu ipleçekiyorsanız,

•  Aradığınız bilgiyi bulmaya hep "bir adımcık" kaldığınıdüşünüyorsanız,

•  Anonim bir kişiliğe bürünmek size heyecan veriyor, insanlarla İnternet üzerinden konuşmayı yüz yüze konuşmaktan daha kolaybuluyorsanız,

•  E-postanızda bir şey var mı diye bakmak için zorlayıcı bir istekduyuyorsanız,

•  İnternet'e girmek için yemek öğünlerinize, derslerinize ya da randevularınızı boşveriyorsanız,

•  Bilgisayarınızın başında bu kadar fazla zaman geçirdiğiniz için suçluluk duyma ve büyük bir zevk alma arasında gidipgeliyorsanız,

•  Bilgisayarınızdan uzak kaldığınız zaman canınız bilgisayar çekiyor ve yoksunlukbelirtileri

gösteriyorsanız İnternet bağımlılığı noktasında sorunlar var demektir.

Teknoloji bağımlılığı belirtilerini irdelemiş olduk. Bağımlılıkların oluşmamasını sağlayan en önemli faktör sağlıklı ve mutlu bir aile yapısına sahip olunmasıdır.

 

SAĞLIKLI VE MUTLU AİLE YAPISININ OLUŞABILMESI İÇİN YERİNE GETİRİLMESİ GEREKEN

SORUMLULUKLAR :

1)Aile dışından gelecek problemlerin, uğraşıların, diğer akrabaların (özellikle kayınvalideve

kayınpeder), komşuların olumsuz etkilerini aile içerisine taşımayan, sinirlerini koruyarak iletişimini yürütebilen bir yapı oluşturabilmek.

2)Eşler ve diğer aile bireyleri arasında, birbirlerinin gelişmesini ve ilerlemesini destekleyen, sevgi ve saygıya dayalı bir ilişkioluşturabilmek.

3)Eşlerin aileyi ilgilendiren sorumlulukları aralarında konuşup tartışabilmeleri ve ortak çözüm üretmeye çalışabilmeleri.

4)Birbirlerinin varlıklarından mutlu oldukları ve birbirlerini oldukları gibi kabullenen koşulsuz sevginin egemen olduğu, fikirlerin ve duyguların rahatça ifade edilebildiği, bireylerin birbirine değer verdiği bir aile ortamı oluşturmak.

5)Aile içerisinde ortaya çıkan sorunlar ve çatışmalarla ilgili başa çıkabilme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye çalışmak.

6)Ailenin tüm bireylerinin özgüveninin gelişmesi konusunda birbirlerini destekleyen,takdir

duygularının da ifade edildiği bir yaklaşımı benimsemek.

7)Aile bireylerinin temel ihtiyaçlarını karşılamak ve buna bağlı olarak ilgi ve sevgi duygularının gelişimini sağlamak. Karşılanması gereken temel ihtiyaçlar aşağıda belirtilenlermaddelerdir:

a)Ortam ihtiyacı

b)Fiziksel bakım ihtiyacı

c)Düzenli ve uyumlu aile yapısının sürmesiihtiyacı.

d)Ailenin bir araya gelme ve zaman geçirmeihtiyacı.

e)Evin dışında eğlenmeihtiyacı.

f)Ev işlerinin sorumluluğunu paylaşmaihtiyacı.

g)Manevi değerlerihtiyacı.

8)Tüm aile bireylerinin sorumluluk duygusunu geliştirmek.

9)Aile bireyleri arasında birbirlerine bağlılık hisseden gerçek bir iletişimikurmak.

10)Tüm aile bireylerinin özgüven ve bağımsızlık duygularınıgeliştirmek.

11)Ailedeki olaylar hakkında şakalaşma, olaylara mizahi dille yaklaşabilmeyeteneğini

geliştirmek.(https://www.bireyailecocuk.com/icerik/onemli-bir-aile-sorunu-teknoloji-bagimliligi-2)

 

 

UPLOAD TOPLUMUNA (GEREKLİLİK)

 

Teknoloji toplumu ne sık duyduğumuz bir kelime son zamanlarda, peki teknoloji toplumu dediğimizde aklımıza gelen kitle nedir? Bu yazımızda teknolojiyi faydalı bir şekilde nasıl kullanabiliriz? Teknoloji toplumunda çağın ilerlemesi ile birlikte bir gereklilik haline gelen teknoloji bizlere bambaşka bir dünya sunup bir ihtiyaç halinegeliyor.

 

Biz de CODEWEEK haftasında teknolojiyi nasıl faydalı bir hale getirebiliriz? Ne gibi yeniliklerle karşı karşıyayız ! Bir mercek altına alıp inceleyelim.

 

Maalesef 18 yaş altındaki birçok çocuğun telefonunda masum oyunların aralarına serpiştirilmiş

reklamlarından görüp merak ederek indirdikleri ŞİDDET ve CİNSELLİK içeren oyunlar mevcut! Yine benzer içerikli videolar da bulunmaktadır.

PEKİ TEKNOLOJİYİ NASIL FAYDALI HALE GETİREBİLİRİZ?

 

Teknoloji doğru kullanıldığında hayatımızı kolaylaştırır ve öğretici hale gelir. Kodlama sitelerinde algoritma mantığını öğrenmek bize şu faydaları sağlar:

 

·         Analitik düşünme becerilerikazandırır.

·         Olay veya durumlar arasındaki ilişkileri görebilmesinisağlar.

·         Yaratıcı düşünmesine yardımcıolur.

·         Problem çözme yeteneğini artırır.

 

·         Sistematik düşünmesinisağlar.

·         Makinaların çalışma mantığını kavramasına yardımcı olur.

 

Çocuk ve gençlerimizin kolay ve eğlenceli bir şekilde kodlama öğrenebileceği, bilgisayarı daha verimli kullanabileceği ve interneti faydalı hale getirebilecek siteler:

 

 

·         1-Scratch

·         2-Code.org

·         3- Kodu GameLab

·         4-Codeacademy

·         5-Lightbot

·         6-Tynker

·         7- BlocklyGames

·         8- ComputeIt!

·         9- Allcancode Run Marco

·         10-Hopscotch

 

1-  Scratch

MIT Media Lab tarafından geliştirilen Scratch, 2003 yılından itibaren ücretsiz hizmet vermekte olup ve 5 ile 16 yaş grubunun kodlama mantığını kavramasını hedefleyen kullanımı kolay bir kodlama eğitimi platformudur.

 

Scratch ile hiç bir kod satırı yazmadan sadece yap-boz şeklindeki renkli blokları sürükle bırak yöntemiyle harika animasyonlar tasarlayabilir,hayalinizdeki oyunu geliştirebilir ve etkileyici çizgi filmler yapabilirsiniz.

 

Scratch'ı isterseniz bilgisayarınıza kurup internetsiz çevrimdışı kullanabilir isterseniz kendi sitesine üye olup çevrim içi kullanabilir veya telefonunuza indirip uygulaması üzerinden kodlama yapabilirsiniz.

 

2-  Code.org

"Her okuldaki her çocuğun bilgisayar bilimlerini öğrenmek için fırsatı olmalıdır." sloganıyla hareket eden ve ücretsiz bir platform olan Code.org ile kodlama mantığını temel seviyeden kavrayabilirsiniz.

 

4-11 Yaş, 10-16 Yaş ve 14 – 18 + Yaş aralıkları için ayrı kurs planları olan code.org, Microsoft'un sahibi Bill Gates ve Facebook'un sahibi Mark Zuckerberg tarafından da desteklenmekte.

 

Code.org ile çok basitten zora doğru sıralanmış bir çok ders ile birlikte bilgisayarsız etkinlikler de yer almakta. Code.org ile kendinizi kolay ve eğlenceli bir şekilde kodlama alanında geliştirebilirsiniz.

 

3-  Kodu GameLab

Kodu Game Lab, kodlama ve tasarım becerisi olmayan çocuk ve yetişkinler için 2009 yılında Microsoft firması tarafından geliştirilmiş oyun kodlama programıdır. Sadece Windows işletim sistemine sahip bilgisayarlara ücretsiz olarak kurulabilen KoduGame ile basit bir görsel programlama dili kullanarak PC ve XBOX için oyunlargeliştirebilirsiniz.

 

4-  Codeacademy

Şu an 24 milyondan fazla kullanıcıya HTML,CSS,JQuery,PHP,Ruby,JavaScript ve Python gibi dilleri en temel seviyeden ele alıp çocuk ve yetişkinlere oyunlar ile kodlama eğitimi veriyor.

 

Eğitmenler için kodlama eğitimi verme fırsatı da sunan codeacademy sitesine ücretsiz olarak üye olmak için google veya facebook hesabınızın olması yeterli.

 

5-  Lightbot

Hem Android hem de İOS için geliştirilmiş bir oyun olan LightBot Code Hour ile çocuklar, bulmaca

tarzında oyunları oynayarak programlama becerilerini kazanabilirler.

 

Ücretsiz ve ücretli versiyonları bulunan oyunun avantajlarından biri de kodlamanın en çok zorlanılan bölümü olan fonksiyon konusu en anlaşılır şekilde ele almış olması.

 

6-  Tynker

Bilgisayar programlamayı eğlenceli bir şekilde öğrenmek için gereken her şeyi sağlayan Tynker,60 milyondan fazla çocuğun yaratıcılığına güç veriyor ve dünya çapında binlerce okul ve eğitimciye hizmet veriyor.

 

JavaScript, Swift ve Python dillerini öğretmeyi amaçlayan Tynker ile hem blok tabanlı hem de metin tabanlı kurlara ücretsiz katılabilirsiniz.

 

7-  BlocklyGames

Bilgisayar programlama konusunda önceden deneyimi olmayan çocuklar için

tasarlanmıştır.Kodlamayı basit ve eğlenceli bir şekilde öğreten bir dizi eğitsel oyundan oluşan uygulamadaki seviyeleri tamamladığınızda metin tabanlı dilleri kullanmaya hazır olacaksınız.

 

Tamamen ücretsiz ve çevrimdışı da kullanılabilir olan uygulamaya aşağıdaki linkten ve EBA üzerinden de ulaşabilirsiniz. (EBA üzerinden Cody, Mobil Kod ve Gezegen Gezgini gibi uygulamalarla da kodlama becerilerinizi geliştirebilirsiniz.)

8-  ComputeIt!

Compute it diğer uygulamaların aksine kodlamayı farklı bir yönden ele almış bir oyundur.Bu oyunda odak nokta kod okuma.Yani Compute it'i tamamladıktan sonra, bilgisayarın bazı kodları nasıl okuduğu konusunda bir beceri kazanacaksınız.Bu da başkaları tarafından yazılan kodları incelerken anlamanızı kolaylaştıracak ve bilgisayarın nasıl kodları nasıl anladığını bildiğiniz için daha az hata yapacaksınız.

 

9-  Allcancode RunMarco

"En maceracı kod saati" sloganı ile hareket eden Allcancode Run Marco,çocuklara bilgisayar bilimi ve

kodlamayı eğlenceli vakit geçirecekleri şekilde öğrenecekleri etkinliklerle kavratıyor.

 

Türkçe de dahil 30 dile çevrilmiş ve ücretsiz hizmet veren Allcancode platformunu ister kendi sitesi üzerinden çevrimiçi olarak isterseniz de hem Android hem de İOS cihazınıza uygulama olarak indirerek kullanabilirsiniz.

 

10-Hopscotch

Oyunlar oluşturmak, çizimlerinizi animasyonlara dönüştürmek ve hayal edebileceğiniz başka bir şey oluşturmak için mükemmel bir uygulama olan Hopscotch şimdilik yanlızca İOS cihazlar için hizmet veriyor.

 

Yeni başlayanlar için oldukça kullanışlı ve basit olan Hopscotch ile kendi teknolojinizin kontrolünü

elinize alabilir ve yayınlayıp Hopscotch ile yapılmış 33 Milyondan fazla oyun arasına kendi oyununuzla katılabilirsiniz. (https://www.bilisimle.com/en-iyi-10-ucretsiz-kodlama-site-ve-uygulama)

 

 

 

 

 

 

 

İnsan duygusal ve sosyal bir varlıktır...

Huzurlu, rahat ve keyifli olabilmenin yolu öteki insan ile kurulan yakınlıktır. Bütün yakın ilişkilerde insanları birbirine yakınlaştıran temel etmen duygulardır. Aile de böyledir. Aile olmayı kendisine görev edinmiş duygulardan uzak fertler çocuğa da gereken sevgiyi ve ilgiyi gösteremezler. Oysa ki çocuk ilk doğduğu andan itibaren güvenli bağlanma ihtiyacı ile dünyaya gelir. Çocuğun bakımını

üstelenen kişi bebeklikten itibaren bedensel ve duygusal ihtiyaçları sağlıklı bir şekilde yerine getirirse çocuk kendini güvende hisseder. Bu ihtiyaçların karşılanmaması durumunda ise çocuk bedensel olarak büyüyecektir ancak duygusal anlamda eksik kalacaktır ve bu duygusal boşluğu doldurmak için farklı arayışlara girecektir.

 

 

Yukarıda bahsedilenlerin sonucu olarak en çok karışlaştığımız durumlardan olan "bağımlılık" türlerine göre farklı yaş dönemlerinde ortaya çıkmaktadır. Çocukluk döneminde sıklıkla "teknoloji bağımlılığı" oluşmaktadır. Aile bireyleri arasında yeterli iletişimin olmaması, duyguları ifade edememe kısacası sağlıklı bir aile ortamının olmaması halinde anne veya baba ya da her ikisinin de çocuğun öfke, kaygı korku gibi duygularını yatıştırıp bununla başa çıkma becerisini kazandırmak yerine geçici çözümlerle (çocuğa telefon, tablet vs verme, o an video izlemsine izin verme gibi) anı kurtarmayı tercih ederler.

Bu durum da çocuğu hazza iter yani yatıştırmak yerine uyuşturmuş olurlar. Çocukluk dönemindeki

gelişimsel ihmal hem çocukluk dönemin de hem de yetişkinlik döneminde kişinin etkisi altında olduğu (çoğunlukla bilincinde olmadığı) derin sıkıntı verici duygulara sahip olmasına sebep olur. İnsanbu

rahatsız edici duyguları hissetmemek için fark etmeden Teknoloji bağımlılığına adim atmasıdaha

kolay oluyor.

İhmali edilen çocukların anne, baba, kardeşleriyle iletişim içerisinde zaman zaman kavga da ettiği, oyun oynayıp gürültü de yaptığı doğal süreç yerine sesi çıkmadığı için İnternet bağlantılı bilgisayar, tablette seyrettiği, süre kontrolü yapılmayan, yaşına uygun olup olmadığına bakılmadan, ruhsal

gelişimi açısından sakıncası olup olmadığına bakılmaksızın görsel iletişim araçları serbest bırakılır.(Mehmet TEKNECI (M.D),BAÇTE Birey Aile Çocuk Terapileri Enstitüsü,2018).

 

 

 

 

İNTERNET VE OYUN BAĞIMLILIĞININ ÇOCUKLARA ETKİLERİ:

 

Bu bağımlılıkların çocuklarda,

 

·         agresif davranışlarınartması,

·         kendilik bozukluklarınınoluşması,

·         bazı duygularınyitirilmesi,

·         öğrenmede sıkıntılarınyaşanması,

·         çocuklarda erken ergenlikyaşanması,

·         hareketsizlikten kaynaklanan sağlıksorunları,

·         asosyallik,

·         hayattanbıkmışlık,

·         aile ve çevresiyle sorunların ortayaçıkması,

·         eğitim öğretim hayatında başarısızlıklarınartması,

·         ikili ilişkilerde yaşanan zorluklar

·         kaygı düzeyinin artması, kilo alma ve görme bozuklukları vb. etkileri görülmektedir (Chiu, Lee & Huang,2004).

 

 

Teknoloji hayatımızın neredeyse her alanında mevcut. Ancak bilinçsiz kullanıldığında yetişkin veya çocuk fark etmeksizin bağımlılığa sebep olabiliyor.

 

Teknoloji bağımlılığın tek sebebi aile ilişkileri değildir. Yaşadığımız çağ da buna sebep olabilmektedir.

 

·         Yüz yüze iletişimin kolaykurulamaması

·         Her an ulaşılabilirolması

·         Akranbaskısı

·        · Gerçeği gizleyebilme, aslında olmayan ya da zayıf yönlerini daha güçlü veabartılı gösterebilme gibi durumlar yeralmaktadır.

 

İnternet Kullanımına İlişkin Öneriler:

  Suçlayıcı söylemlerden uzak daha anlayışlı ve sakin bir dilkullanabilirsiniz.

·         İnternette geçirdiği zamanın olumlu ve olumsuz yönlerini kendisinin ifade etmesini sağlayacak sakin bir sohbet ortamıoluşturabilirisiniz.

·         Kendi odasında yalnız oynaması yerine sizin yanınızda oynamasını isteyebilirisiniz. Kontrol edebilmenizkolaylaşacaktır.

·         Her gün oynaması yerine haftanın birkaç günü oynamasını sağlayabilirisiniz. İnternette geçirdiği zamanı farklı şekillerde de değerlendirebileceğini görmesini sağlar.

·         Teknolojinin bilinçli kullanımını hakkında aile bireylerine farkındalık oluşturabilirsiniz.

·         İlgi duyduğu alanlara yönlendirebilirsiniz. Böylelikle sosyal hayatın daha çok içinde bulanacaktır.

·         Son olarak başa çıkılamayan bir sorun haline gelmişse uzman kişilerden yardım alınmalıdır.

 

Sonuç olarak ,

 

Yapılan birçok çalışma incelendiğinde özellikle 0-6 yaş çocukların sorumluluklarının devamı, duygu düzenleme, dürtü kontrolü, esnek düşünme, yaratıcılık gibi okul başarısı için gerekli olan üst düzey düşünme becerileri, yapılandırılmamış ve gerçek sosyal oyunlarla en iyi şekilde öğretilmektedir (APA, 2016). Bu sebeple okul başarısı için gerekli olan becerileri 0-6 yaş dönemindeki çocuklara kazandırabilmek için ailelere ve çocukla çalışan uzmanlara, dijital olmayan oyunları tercih etmeleri önerilebilir.(Aral & Doğan Keskin,2018)

 

Okul öncesi dönemde de "bilgi edinmek", "destek hizmeti için yararlanmak" ve "öğrencilerin etkileşimli olarak oyun oynamalarını sağlamak" amacıyla internetten yararlanılmaktadır (Namlu, 2004). Yararı ve çekiciliği, bu kadar açık olan internet, aynı zamanda çocuk yönünden fiziksel, psikolojik ve sosyal bir takım olumsuzlukları beraberinde getirmektedir. Internet kullanımı bazı tehlikeleri de içermektedir. Türkiye Aral, Doğan Keskin / Ebeveyn Bakış Açısıyla 0-6 Yaş Döneminde Teknolojik Alet Kullanımının İncelenmesi 339 Bilişim Şurası raporuna göre 7-15 yaş grubundaki çocukların %90'u interneti eğlence ve yararı olmayan siteleri incelemek için kullandığı belirtilmektedir. Webkinz veya Club Penguin gibi çocuklar için tasarlanmış sosyal web

sitelerinin yanı sıra Windows Live Spaces, YouTube, MySpace, Flickr, Twitter, Facebook gibi yetişkinler için tasarlanmış sosyal web sitelerini de kullanabilen çocuklar bu tür web sayfalarının internete erişimi olan herkes tarafından görüntülenebileceğinden haberdar olmayabilirler. Bu nedenle çocukların büyük bir bölümü gerçek hayat ve çevrimiçi hayat arasında farkı anlamakta zorlanmaktadır. Bu siteleri sohbet, oyun oynama, fotoğraf ve video gönderip bu ögeleri görüntüleme, çevrimiçi profil gönderme gibi amaçlarla kullanan çocuklar kendi sayfalarında yayımladıkları bilgiler nedeniyle kimlik avı dolandırıcılığı, siber zorbalık ve internet saldırılarına maruz kalabilirler (Microsoft, 2010).( Aral, Doğan Keskin / Ebeveyn Bakış Açısıyla 0-6 Yaş Döneminde Teknolojik Alet Kullanımının

İncelenmesi,2018)

 

Teknolojinin olumlu ve olumsuz etkileri bulunmaktadır. Bizler bu yazımızda sizlere her iki yönüyle de teknolojiyi ve bağımlılığını anlatmaya çalıştık.

 

TEKNOLOJİYİ HAYATIMIZI KOLAYLAŞTIRMASI İÇİN KULLANALIM, HAYATIMIZI ÇALMASINA İZİN VERMEYELİM.